Thursday 31 March 2011

SAPE ( Nebah Sape)

 
KENANG PENGAWA BEMAIN SAPE  
Nyadi pengawa betebah ke munyi rengka main muzik kelia segi udah lama bisi, ukai semina betabuh enggau bemain utai ke bukai. Mayuh kitai iban enda nemu ari ni penatai Sape? Sapa asal nebah sape? Bansa ni ke ngembuan adat main sape?........aku semina ulih bejurai ke utai tu enggau ringkas aja laban aku empu pan enda tentu ulih nyidi utai tu jauh agi. Minta ampun meh ngagai bala kitak AU!!!!!!

Asal Sape

Nitih ke pansik aku ari bala bansa Kayan ke endur aku diau di ulu belaga suba, lebuh aku ke nemuai kin nitih ke kaban aku maya cuti sekula tahun 2004 suba. Nyadi lemai nya aku nurun mandi ba pendaie bansa Kayan nya suba. Lebuh aku ke mansa langkau siti, dinga aku retuk-retuk deh apai tuai siku benung kiruh be pansap ke lumpung bata' kayu siti. Di tanya aku ia ngena jaku melayu laban aku empu enda ga nemu jaku Kayan enggai bula kekitak...nya meh ia nyaut aku madah kediri ngaga Sape. APU!!!! nadai enda pengaga ati aku deh laban nya meh keterubah aku meda ngena leka mata aku empu orang ngaga sape.
    Nyau mayuh meh utai ke ditanya aku ba apai tuai nya. Ia bisi madah ke aku meh cara ngaga sape laban aku bisi seminggu kemisi enggau kaban ku nya suba ba menua nya. Nya meh ke ngejung ke aku nemu ngaga sape lalu nemu ga nebah mimit sampai ke saritu. Nyau pulai ngagai topik kitai asal sape. Apai tuai Kayan tu bisi nusui ke aku jerita bansa Kayan menya nemu begaga ke sape ari petara dulu kelia, di ambi apai tuai orang siku dalam mimpi. Nya meh ke ngasuh mimpi tu tadi lalu nyengenda ulih nyumpah ia begaga ke sape, lalu di turun ke pengelandik nya menya ba bansa Kayan.
    Nya alai anang teperasa meh kitai ke bansa Iban enti orang tuai kitai menya nadai mayuh nemu betebah ke Sape laban main Sape tu ukai ari Bansa kitai ari Jeman keterubah ia menya. TANG!!! nama ga kebuah kitai iban nemu ngajat ngena Sape lalu bisi ga nemu nebah sereta ngaga Sape kelia?....Bakatu ko tusi orang ngagai aku......KITAI Iban menya laban ke seruran bekayau ke munsuh lalu kitai Iban menya segi enggai meda Bansa bukai baka Kayan, Kenyah, Kelabit, Kantu enggau semua Bansa Orang Ulu ke bukai. Nya meh ke ngasuh kitai Iban seruran nyerang Numbang ngagai Menua sida ia di Batang Kayan Ulu Mendalam di pati aie Batang Kapuas Menya.
     Ukai nya asal kitai di menua Sarawak tu menya ko jerita, Tang Bansa Kayan menya segi udah lama diau di Ulu Baram lebuh sida ia ke bemunsuh enggau Bansa Kantu enggau Maloh kelia. Kitai ib an ke nyerang menua sida ia menya nyentuk ke berumpang menua sida ia lalu ngalah ke rumah panjai Bansa Kayan menya lalu berampas ke reta pengeraja bala Kayan kelia. Nya ke ngasuh Kitai iban Mayuh pemaie kelimpah ari pala munsuh ke di pumpong kitai. Reta ke bukai pan di ambi kitai. SAPE!!!! nya di ambi kitai meh menya. Nya meh ketungkah kitai Iban kelia ngelala SAPE!!!!
    Ukai nya nemu ga kitai nebah menya, semina meh tak naban ke pesaka bansa bukai, nya meh ke ngasuh bala Bujang berani menya lalu nangkap sekeda Bansa orang Ulu tu menya..Dipasung sida ia baik ke indu tauka lelaki. Di taban sida ia ke menua kitai iban. Nya meh ke ngasuh kitai iban nemu betebah ke Sape laban ti ninga sereta nunda bala Orang Ulu ke di tangkap kitai bansa kelia bemain.
    Anang kitai teperasa enti aku madah ke sekeda kitai iban ke agi mnchelak leka mata tu ukai iban peturun asal aki ini dua-dua ari darah getah iban....minta ampun dulu au!!!! Laban aki inie kitai kelia ke bisi bebini jadi enggau indu Bansa bukai baka maloh, Kayan, kenyah enggau beketan, bansa taman kelia nya alai kitai ke diatu mayuh agi ke ukai bedarah getah iban tulin enti di tusut ari niang Inie kitai ke bepeturun ari bansa bukai menya........Nya meh kengka penemu ke bisi di ambi aku ari apai tuai Kayan tu suba..Terima kasih ngagai ia ....






2 comments: