Thursday 31 March 2011

Ensera Mimpi Rimau

 

Nyadi dulu kelia samoa jelu endang diau dalam kampong dalam magang. Sida begulai endang nitih ke pendiau enggau jalai pengidup bansa diri empu. Jelu ke diau dalam ai endang diau sereta nitih ka pengidup diri empu magang. Jelu enggau ikan endang bisi jai lalu bisi mega manah.
Nyadi skali leboh maia tu kalia Rimau nurun ari rumah iya lalu bejalai nuju rumah Kambin. Rumah Kambin enda bangat jauh ari rumah Rimau, kira pejalai satu jam ari rumah pangan diri. Sida endang bekelala enggau pangan diri. Nyadi Kambin ti dituju Rimau bisi bini siko enggau anak bujang pan siko. Anak bujang Kambin endang anak ti dikerindu ka apai seduai indai Kambin nya.
Datai Rimau ba kaki tangga rumah Kambin, iya lalu negong ngangau, “Kati tau ditiki rumah nuan punggal?” ko iya. Kambing endang nemu nyawa Rimau ti ngangau nya, lalu nyaut. “Tau punggal! Niki meh!” pia ko saut Kambin ari rumah. Rimau tak enda chachamang lalu niki, peda liur Rimau nyau bekerenjui neritik ari dagu iya. Nyema enda pan Kambin ngasoh niki, sigi niki meh iya ba rumah Kambin.
Udah Rimau dudok, Kambin lalu nanya. “Nama pejalai nuan tak tumu-tumu tu deh punggal?” ko Kambin. “Aku tu besai amat pejalai punggal. Nya kebuah aku tak tumu-tumu pagi tu dipeda nuan.” Ko Rimau.
“Besai enda besai pan punggal tusoi dulu meh kabuah nuan ngagai aku. Enti bisi penusah awak ka aku jampat nemu. Awak ka nyamai ga alai kitai berunding ka penusah nuan.” Ko Kambin.
“Nya meh punggal,” ko Rimau, “Dimalam leboh aku tindok asai ke enda, dia aku bekalih bisi mimpi. Mimpi asai ka meda antu besai bendar gamal datai ngagai aku. Antu nya lalu ngasoh aku makai anak bujang nuan, tang aku madah kadiri enggai ngereja pengawa nya, laban aku ngenang nuan pangan aku. Agi ga antu nya, ko iya, ti aku enda makai anak nuan, aku deka mati tauka gila.” Pia ko Rimau madah ka mimpi diri ngagai Kambin.
“Enti munyi nya punggal,” ko Kambin, “enda meh aku olih nulong nuan, laban nya tak anak aku ti deka asoh antu pakai nuan. Pasal mimpi nuan tu aku endang enda besetuju enggau nuan,” ko kambin madah ka runding diri empu ngagai Rimau.
Udah nya, lama Rimau seduai Kambi bechakah ke jako enggau pangan diri. Sama nyau terit urat rekong seduai bai bekelikoh ka jako enggau pangan. Nyau kelama nya baru seduai sama setuju deka bechara ba Hakim Singa.
Rimau lalu nurun ari rumah Kambin, bejalai nuju rumah Hakim Singa. Rumah Singa nya tinggi bendar ba tuchong bukit nunga ngagai padang ke besai. Singa endang udah meda Rimau ari jauh bejalai nuju rumah iya. Iya lalu bediri ba moa pintu nganti penatai Rimau.
Leboh Rimau datai ba rumah Singa dia Rimau lalu nabi iya. “Tabi Hakim Besai,” ko iya, “Aku bisi pejalai, ke deka betemu enggau nuan ditu, laban aku bisi pechara ngelaban Kambin. Ari pengawa nya aku minta nuan Hakim Besai nulong mutus ka pechara aku enggau Kambin.” Pia ko Rimau.
“Enti seduai Kambin bisi laya ti deka asoh seduai putus ke aku, nama deh kabuah aku enggai, ga endang pengawa mutus ke pechara orang,” ko Singa. “Tang, enti pia panggil Kambin datai kitu.” Ko singa. Singa lalu ngasoh Landak manggil Kambin.
Enda bangat lama Landak udah nyau madah ke Kambin, dia deh sida Kambin menyanak lalu datai ba rumah Hakim Singa. Nambah ka sida tiga menyanak jelu bukai pan bisi mega datai sama enggau mending ka pechara nya. Udah abis samoa randau bukai, pechara pan lalu belaboh.
Dalam pechara tu, dia deh tudah Rimau lalu nusoi mimpi diri ke diasoh Antu makai anak bujang Kambin. Udah nya, iya lalu nekan ka jako madah Kambin enda arap ke mimpi nya, lalu enda skali-kali ngasoh makai anak iya. Nyau kelama sida udah besaut ke jako ari spiak-spiak, nya baru Singa Hakim Besai mutus ka runding diri empu, ko iya, “Nyadi pemutus pechara Rimau seduai Kambin ba penemu aku enda tentu bangat panjai. Jako ari spiak-spiak sama udah terang bendar. Baka kita maioh sama udah mega mending ka cherita Rimau ke diasoh antu makai anak Bujang Kambin. Ari nya tudah Rimau laban ti apin deka mati, apin deka gila, endang keras deka makai anak bujang Kambin. Iya ke deka makai nya ukai kategal ati enda manah, ukai kategal peneka ati iya empu, tang nya endang terang bendar ari mimpi munyi ko iya tadi. Baka tudah Kambin pan udah mega ninga ke penemu Rimau enggau silik, tang iya enda agi arap ke mimpi, lalu enda skali-kali ngasoh Rimau makai anak bujang iya. Nya alai ba pechara tu dalam penemu aku Rimau enggai nyadi enda menang,” ko Hakim Besai mutus ka pechara nya.
Serta pemutus pechara nya udah dijatuh ka Hakim Singa, madah ka iya alah, dia kambin lalu kaat-kaat bejako serta lalu bediri nanya ngagai Hakim Singa, nanya ka pechara nya tau diapil. Singa lalu madah ka tau, tang timpoh iya ngapil ka samina tiga hari aja.
Udah nya samoa orang ke bisi datai sama mending ka pechara nya, sama bela mulai ka diri magang. Samina Kambin sebilik enda pulai. Ari rumah Hakim Besai Singa sida menyanak lalu bejalai nuju rumah luya pelandok, laban sida menyanak deka ngambi ka Pelandok nyadi luya ngari ka sida ba pechara tu.
Datai sida menyanak ba rumah Luya Pelandok, iya lalu ngangau. “Tau ditiki rumah nuan Luya Besai?” ko iya. Laban Luya Pelandok tu endang orang ti pintar, iya nyenggok deka nemu sapa orang ke ngangau. Iya lalu tepeda ka sida Kambin menyanak, lalu ngasoh sida niki.
Udah sida menyanak dudok, dia Kambin lalu nusoi berita ngagai Luya Pelandok. Iya mega lalu madah ke diri deka minta tulong Pelandok nyadi Luya sida, leboh bechara apil tu ila. Pelandok pan nadai mega maioh jako, laban nya endang sigi pengawa orang ti nyadi Luya.
Betul-betul chukup tiga hari udah nya sida Kambin menyanak lalu mupok ga mansang ngagai bilik ke endor bechara. Datai din sida meda bilik endor bechara endang udah penoh laban bala jelu bakai ke sama datai deka mending ke pechara apil Kambin ngelaban Rimau. Nyadi hari maia nya kira benong tengan niki matapanas. Apin lama udah sida Kambin menyanak enggau Luya Pelandok datai ba bilik pechara, dia Singa Hakim Besai pan datai ga entudi sida. Singa lalu dudok ba kerusi Hakim Besai ti endang endor iya mutus ke pechara.
Udah nya Luya Pelandok lalu bediri serta lalu bejako, ko iya, ”Nyadi tiga hari ti udah dia nuan Tuan Hakim Besai bisi ngator pechara Rimau seduai Kambin. Dalam pechara seduai nya suba, bepun ari Rimau ke bemimpi diasoh antu enda tau enda makai anak bujang Kambin, lalu pemutus runding nuan Tuan Hakim Besai, ba pechara nya suba Rimau menang,” ko iya. “Tang laban Kambin enda puas ati ba pemutus runding nuan ba pechara nya suba. Nyadi saharitu aku diambi iya jadi ka Luya dalam pechara apil tu. Tang diatu, aku minta ngagai nuan Tuan Hakim Besai nanggoh ka pechara pagi tu ngagai ngalih hari tu lagi, laban diatu aku buntau bendar, bekau ke udah berunding ka pasal pemutus pechara tu, ti lalu diapil Kambin baru. Aku deka nat ka diri enda lama.” Pia ko Luya Pelandok.
Datai ba maia ngalih hari, nya baru orang datai baru ngagai bilik pechara. Datai dia sida meda Pelandok benong tindok ba atas mija. Tuan Hakim Besai pan udah ga datai. Pelandok lalu ensugau angkat dani ari iya ti tindok, lalu meda bilik pechara endang udah penoh laban bala jelu. Tekala nya mega Luya Pelandok lalu ngasoh samoa orang ti bisi datai kia ngambi rangkang sa-san siko. Nyadi Kambin diasoh iya ngambi minyak gas sabutol. Udah samoa sida ti diasoh iya ngambi rangkang kayu datai samoa, luya Pelandok lalu lalu ngasoh sida nugong ka rangkang kayu ba tisau mija Tuan Hakim Besai. Udah nya iya lalu nuang ke minyak gas ngagai tugong kayu, sereta lalu ningkoh ke machis.
Meda iya baka nya dia Tuan Hakim Besai Singa lalu bejako, ko iya. “Hey! Luya Pelandok, nama pengawa nuan baka nya?” ko Hakim Singa nanya iya. Pelandok lalu nyaut. “Nadai maioh pengawa aku tu Tuan Hakim,” Ko iya. Tak semina nitih ke mimpi aku ke tindok ba atas mija tadi. Leboh aku ke tindok enda lama dia tadi, dia aku lalu enda mukai-mukai bekalih bisi mimpi diasoh antu enda tau enda nunu rumah pechara tu. Enti aku enda nunu rumah pechara tu, aku deka mati tauka gila. Laban aku apin deka mati serta enggai merinsa laban gila, nya alai aku deka nunu rumah tu.” Ko iya.
“Enti pia anang nuan nunu rumah tu,” ko Tuan Hakim Besai Singa.
Tu nadai anang-anang Tuan Hakim,” ko saut Pelandok. “Nuan empu udah ngator pechara baka nya. Enti nuan deka nyaman aku, alah meh nuan, laban nuan ba senentang pechara Rimau seduai Kambin, ngator Rimau menang, laban iya bisi mimpi diasoh antu makai anak bujang Kambin. Nya alai dalam pechara apil, laban aku bisi mimpi aku mega menang, lalu enda tau enda nunu rumah tu.” Ko Pelandok.
“Enti munyi nya, tebuai meh pechara Rimau seduai Kamnin, menang meh Kambin ba dalam pechara apil tu. Nya alai ari diatu datai ka pengujong dunya jemah ila, Rimau enda tau skali-kali ngachau anak Kambin. Enti Rimau bisi ditemu teketik jari lalu ngemansut ka darah anak Kambin sebilik, deka ganti Rimau enggau dagin iya saketi, tu adat.” Ko Hakim Besai Singa leboh iya mutus ka runding diri ba pechara Rimau seduai Kambin.
Manah penemu nuan Tuan Hakim Besai Singa,” ko saut Luya Pelandok. “Enti munyi nya enda meh aku nyadi nunu rumah pechara tu, sebaka enggau Rimau ke enda nyadi makai anak bujang Kambin. Ti nuan nentu ka Rimau nyadi makai anak bujang Kambin, aku tunu mega rumah tu, laban kami duai Rimau sama bisi mimpi,” pia ka Luya Pelandok.
Udah nya tebuai meh pechara Rimau seduai Kambin ketegal pimintar enggau pengelandik Luya Pelandok ke ngaga diri bisi mimpi, nunda mimpi Rimau. Lepasnya, serta udah abis pechara Rimau seduai Kambin, gaga meh sida Kambin menyanak. Anak Bujang Kambin nyau ngingkak gaga ke diri enda nyadi diempa Rimau. Sida Kambin menyanak lalu meri besai-besai terima kasih ngagai Luya Pelandok, serta lalu meri Pelandok sa sintong buah buan ke upah iya nulong ngator pechara nya. Pelandok pan gaga mega nerima buah buan ngemaioh nya. “Bisi endar ka dempa aku saminggu tu,” ko iya. Bakanya mega bala jelu bukai lalu madah ka diri besemaia deka beguna ka Luya Pelandok, enti semua sida bisi bechara dudi ari ila.

Tudah Tuan Hakim Besai Singa nyau enda nyamai asai ketegal ati iya udah bisi deka ngering ka Rimau, enggau ensepi diri alah penemu enggau pemintar laban Luya Pelandok.


No comments:

Post a Comment