Monday 11 July 2011

Pemali ( Tebak sengkilu' lama) : Ditusun : Richard Ak Changgan

Nama reti leka jaku "Tebak Sengkilu' Lama"....mayuh kitai enda nemu reti rambai jakunya. Tang nya ukai nyeremin ke kitai nembiak rebak baru diatu kurang penemu, tang nyagka kitai jarang ninga sida ke tuai besebut ke leka jaku tu.
     Nyadi ba ke sekali tu aku nguji mai kitai berati ke rambai jaku silup tu. Nyangka meh penemu aku agi pabu tang aku nguji madah ke bala kitai ke enda kala nemu sereta ninga jaku tu. Nyadi leka jaku " Tebak Sengkilu Lama" tu manding ngagai penusah penti pemali kitai lebuh maya ke bulih penusah beduduk ari ke ngereja pengawa baru tang agi kena empa penusah ke udah dulu suba. Beduduk ari pengawa kitainya diak deh kitai deka kena kelapung enggau pengerugi, sial sereta ulih layu (enda gayu) enti enda di sempekat kitai enggau piring beampun ke petara.
     Sempama rambai jaku tu suah agi didinga kitai nuju bala kitai iban ke ngentak berumah baru ba litan tembawai lama kelia. Nya alai, enti orang ke tuai deka berumah baru, jarang amat sida ia ka napat ke tembawai lama ke kala endur berumah kelia laban sida ia enggai silap berati ke entak bekau lubang tiang tuai.
Nya alai, lebuh ke ngentak sida ia nguji deka nyeliah ke lubang lama enggai ke penusah, penyuntuk enggau penti agi kelia deka nungkat baru ba rumah ke di gaga baru.
     Nya meh ke sempama jaku tuai, " OOO...ni ka gayu sida ia serumah..peda nuan bala sida ke tuai, nyau majak parai..ga beturut-turut ke parai..udah Tebak Sengkilu lama kini" pia deh ko jaku kitai nyebut. Tang aku enggai enda madah ke kitak, ba tubuh orang ke tuai kekala berumah diak suba aja kena pemali tu. Ba senentang nembiak baru ia segi enda kena. Pia mega ba pengidup sida ke tuai ba rumah nya, sida ia segi pedis ngidup kediri enti udah salah atur enggau silap adu lebuh maya ke ngentak.
    Tang nyangka meh orang ke tuai diatu mayuh udah megai pengarap kristian, nya meh sida ia enda tentu nangi ke utai bakanya. Tang kingat ke kitai ke rebak baru diatu, enti kitai ngumbai diri kristian, tang kristian kitai semina (angat-angat taik manuk) munyi ko orang nya nadai pulai ke pemanah. Tajapan dunya diatu udah baru, tang mayuh ga kitai bansa ke agi bebagi dua ati laban agi di balut penyaru diri ke agi ka ngemeran ke pengarap lama enggau pengarap baru. Ambi ke banding, bala anak asuh Sembiang, tang aki, inie, apai enggau indai segi enda. Nya meh ke ngasuh utainya deka belanggar enda temu pugu, ti lebuh maya ke ka ngintu pengawa. Bisinya sembiang, bisinya miring...charut dunya!!!!! pia deh ko jaku orang...tang enda ga nyalah sapa-sapa laban pengarap tu ba ati diri.
     Nya meh..dalam ngereja pengawa kitai segi mesti beguna ke siti tungkat ke teguh ngambi ke pengidup kitai tau chelap embab, nadai apa nama. Nya alai aku ngarap ke kitai sama ulih berati ke penemu tu, kelebih agi kitai nembiak iban ke rebak baru anang endaa sama ngingat ke diri. Uji ambi penemu ke di sempulang ke aku ba baruh tu:
LEBUH KITAI KA BERUMAH BA LITAN LAMA BAKATU GAYA IA:
1. Uji perati ke bekau litan lubang tiang lama, anang sekali-kali ngentak ke tiang diak baru..kelaung ke....
2. Kitak tau ngentak nginsit ke belakang, kulu, kili tauka ke mua mimit ari abi tiang lama, enda milih ke kitak
    ka ngaga langkau tauka dunju.
3. Maya ngentak anang enda bepegai ba adat penti tuai ke pun pugu rumah panjai. Ukai reti ia kitai ngasuh
    tuai rumah dulu ngentak, tang barang sapa tuai bilik ke dulu agi ngembuan tiang tuai ba rumah panjainya ke
    patut dulu ngentak.
4. Ngayan ke rengka piring tauka begenselan ke lubang tiang ke dulu agi di entak ke kitai, laban nya meh
    tiang tuai ke deka nyadi peneguh rumah.Nyadi atur piring nitih ke atur sida ke tuai ke nemu dalam
    pengawa  berumah.
5. Enti kitai orang Kristian, diak deh kitai mesti ngibun jalai berumah baru ngena pengarap kristian.

Kira ke nya aja meh utai ke deka di kunsi ke aku ba sukut ke sekali tu...lalu aku minta ampun nyema ke utai tu enda tentu chukup manding ba penemu kitak ke tuai agi.....terima kasih

No comments:

Post a Comment