Wednesday 30 March 2011

Pendam/Kubur (Gambar ari : Mr Anthony G)

LANSA KENANG
Pendam tauka Kubur tu siti ari endur kitai Iban numbak ke bangkai orang ke udah mati. Enti kelia Pendam kitai iban mayuh agi di gaga orang nitih ke tusun tusut pangkat. Tang ke diatu adat nya enda entu di guna agi laban kitai Iban diatu udah tebal ngembuan pengarap baru baik ke Kristian tauka pengarap bukai. Kelia ko jerita pendam tauka Kubur tu enda ulih di abas tauka di lawa kitai sebarang enti enda ari aum tauka ari pinta ngagai orang ke tuai. Tang diatu Pendam tu ulih di abas kitai tiap hari lalu di peresi ke kitai nitih ke asai ati orang ke bisi ngembuan pemati ba endur nya. Enti kitai meda kelia, langkau Pendam orang menya mayuh ke di lagu atas penyinu kitai ke agi idup. Lalu di ukir kitai nitih ke chuan pengidup ia sekumbang ke nguan dunya. Enti ke mati tu ngembuan penemu ke lebih ari orang bukai, diak deh ukir langkau pendam ia ka lebih agi. Suba ukir pendam tu enda tau di gaga sengapa, ukai semuti suba diatu pan sama, enti ukai orang ke mati nya ngeregau kitai, ke idup pan ulih layu(Sakit) enti ngukir pendam ukai enggau pematut tubuh siku-siku.
     Ambi ke kitai nemu, ukir pendam enda sma enggau ukir kitai ke idup sebelah dinding rumah enggau di pantang ke kitai sebelah tubuh. Nya alai kingat ke kitai ke biak diatu enti ngaga ukir anang sengapa gaga takut ke kitai enda ulih napi penanggul ke nuntung ari ukir nya.

1 comment:

  1. Ukir enggau Pemandang Pendam.

    Peda aku manah ukir nya, tang ba penemu ke-siti , kira ke sebaka enggau enggi nuan nya, enti di ukir sebarang bc ka nyelaie bebali pendiau kita ke empu kaban balayan di menoa ngembuan nya.

    Nyangka deka sakit lengit, enda gerai enda nyamai, layu nyilu meh isi kitai ke idup jamah nya.

    Lain meh enti ia kemati nya minta ukir ke bakanya maya ia ke agi idup tauka dalam mimpi kitai bisi dipinta ia ngaga utai bakanya. Laban tu ngintu orang ke udah nadai begulai enggau kitai, ukai sebarang, mesti di kerja enggau penyiru ati ngatur pengawa tu, enda tau sapeneka ati, laban deka nganu kitai ke agi idup enti enda menuku di kerja enda cukup atur enggau adat. Laban anu orang ke udah nadai lain ari orang ka agi Idup.

    Enti ia madah ha rumah manah amat,lalu enda nyamai diau kadiri, dia ia minta bala ari menoa diau enggau ia dia, tusah jamah nya. Kira ke banding ia meh. So berunding nagag utai mayuh ulah bakanya.

    ReplyDelete